Nu står den i garaget och man kan ju inte undvika att titta på lite detaljer. När vi skall hinna lägga lite mer tid på detta projekt vet jag inte men det är inte planerat detta år i allafall. Liten målsättning är väl att få den i trafik till nästa sommar.
 
Går inte säga annat än att den ser fräck ut. Tyvärr saknas MG märket i fronten. Eftersom inmonteringen av extraljusen skett i grillen får vi väl behålla dem.
 137311 km mellan 1969-1976 är ca 2000 mil om året. Sen blev den stående pga ett inbrott där bl.a. cabben förstördes liksom mittkonsolen, men nya ouppackade finns.
 
Austins vackra A motor på 1800 cc. Toppen var planad och renoverad och extratorgrenrör monterat.
Dubbla SU förgasare med snygga luftburkar.
Vacker linje i denna bakskärm, och såååå vackra ekerfälgar.
En liten skuff, men fylld med godis var den.
 Bra påminnelse, skönt att slippa plus jord, men tum i bultar får man.
Läder nästan överallt.
I hålet för ben och fötter hittar man tre pedaler och en högtalere?
 
Skattekvitto från 1973 endast 275:- Märke på skuffluckan
 

MGB Roadster i detalj . . . om man säger så . . .

Renovera vill man ju inte så gärna. Nu beror inte det på tid å lust eller brist på pengar, nä helt enkelt pga att jag gillar den patina bilen har efter 40 år och den skall man behålla. En renoverad bil är ju inte längre den gamla bil den var.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stäng fönstret och återgå

Copyright © 2001-2009 Ersmar i Svedja - senast redigerad 14. maj 2010 21:51 +0200